Αξία λέξης-κλειδιού και ανταγωνισμός λέξεων-κλειδιών: για επιτυχία στο SEO

Η πραγματική δύναμη της έρευνας λέξεων-κλειδιών

Γιατί έχει σημασία η αξία της λέξης-κλειδί;

Η έρευνα λέξεων-κλειδιών είναι ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία μιας αποτελεσματικής στρατηγικής SEO. Η εύρεση λέξεων-κλειδιών που έχουν υψηλό όγκο αναζήτησης και εμπορική πρόθεση, αλλά χαμηλό ανταγωνισμό, σας δίνει τις καλύτερες πιθανότητες να καταταγείτε ψηλά και να οδηγήσετε εξειδικευμένη οργανική επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας.

Σε αυτόν τον αναλυτικό οδηγό, θα αναλύσουμε ακριβώς γιατί η αξία και η δυσκολία των λέξεων-κλειδιών έχουν τόσο μεγάλη σημασία για το SEO εντός και εκτός σελίδας.

Με πάνω από μια δεκαετία εμπειρίας στο τεχνικό SEO και στο SEO με επίκεντρο το περιεχόμενο, έχω δει από πρώτο χέρι πώς η στόχευση των σωστών λέξεων-κλειδιών μπορεί να αυξήσει εκθετικά την προβολή του ιστότοπου και τις μετατροπές. Αντίθετα, η απλή εικασία λέξεων-κλειδιών ή η αποτυχία έρευνας της δυσκολίας οδηγεί σε ατελή αποτελέσματα.

Με τη σωστή έρευνα για την αξία και τον ανταγωνισμό των λέξεων-κλειδιών, ξεκλειδώνετε την πραγματική δύναμη για να ενισχύσετε την κατάταξη και την προβολή σας στο SEO.

Κατανόηση της αξίας των λέξεων-κλειδιών

Δεν είναι όλες οι λέξεις-κλειδιά ίσες ή καλύτερα: ισοδύναμες. Οι τρεις κύριοι παράγοντες που καθορίζουν την αξία των λέξεων-κλειδιών είναι οι εξής:

Όγκος αναζήτησης

Αυτό δείχνει πόσο συχνά αναζητείται ένας όρος. Ο μεγάλος όγκος αναζήτησης δείχνει ισχυρή πρόθεση και ενδιαφέρον των χρηστών. Εργαλεία όπως το Google Keyword Planner μπορούν να εκτιμήσουν τον μηνιαίο όγκο για να βρουν λέξεις-κλειδιά υψηλής επισκεψιμότητας.

Για παράδειγμα, με βάση το Ahrefs, ηλέξη “υπηρεσίες συγγραφής περιεχομένου” μόνο στις ΗΠΑ έχει περίπου 2100 αναζητήσεις ανά μήνα – αξιοπρεπής αλλά όχι τεράστιος όγκος.

Ένα γράφημα που δείχνει τον όγκο αναζήτησης και την αξία της λέξης-κλειδί

Συνάφεια με την πρόθεση του χρήστη

Οι λέξεις-κλειδιά πρέπει να ταιριάζουν απόλυτα με αυτό που οι χρήστες αναζητούν και περιμένουν να βρουν. Για παράδειγμα, η φράση “φθηνές υπηρεσίες συγγραφής” υποδηλώνει διαφορετική πρόθεση από την φράση “ποιοτική συγγραφή περιεχομένου”. Βεβαιωθείτε ότι οι λέξεις-κλειδιά που στοχεύετε ευθυγραμμίζονται με τις προσφορές σας.

Εμπορική πρόθεση

Οι αναζητήσεις για ενημερωτικές λέξεις-κλειδιά όπως “πώς να γράψω ένα ιστολόγιο” είναι λιγότερο πολύτιμες από τις συναλλακτικές όπως “προσλάβετε συγγραφέα ιστολογίου για επιχείρηση”. Αναζητήστε λέξεις-κλειδιά με προφανή εμπορική πρόθεση σχετικές με την επιχείρησή σας για να προσελκύσετε εξειδικευμένους πελάτες.

Έρευνα πολύτιμων λέξεων-κλειδιών

Ακολουθούν επτά αποδεδειγμένες τεχνικές για τον εντοπισμό των πιο πολύτιμων ευκαιριών για λέξεις-κλειδιά:

  • Αξιοποιήστε τις προτάσεις αυτόματης συμπλήρωσης της Google κατά την πληκτρολόγηση λέξεων-κλειδιών σποράς. Αυτό δείχνει πραγματικούς όρους αναζήτησης υψηλού όγκου.
  • Αναλύστε τις ιστοσελίδες και τα μεταδεδομένα των ανταγωνιστών σας για να δείτε για ποιους όρους βελτιστοποιούν.
  • Χρησιμοποιήστε το Google Trends για να δείτε τις αλλαγές στον όγκο αναζήτησης λέξεων-κλειδιών με την πάροδο του χρόνου.
  • Ελέγξτε τις προτεινόμενες εκτιμήσεις προσφορών στο Keyword Planner για λέξεις-κλειδιά υψηλής εμπορικής αξίας.
  • Χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως το Übersuggest, το SEMrush και το Soovle για να βρείτε παραλλαγές μακράς ουράς.
  • Προσδιορίστε τις λέξεις-κλειδιά στη θέση σας που μετατρέπονται καλά μιλώντας με τις ομάδες πωλήσεων.
  • Ξεπεράστε τις γενικές λέξεις-κλειδιά συμπεριλαμβάνοντας προσδιορισμούς όπως τοποθεσία, τύπος συσκευής και άλλα.
Ένα στιγμιότυπο οθόνης του google keyword planner που δείχνει τις προτεινόμενες εκτιμήσεις προσφορών για τις λέξεις-κλειδιά Ένα στιγμιότυπο οθόνης του google keyword planner που δείχνει τις προτεινόμενες εκτιμήσεις προσφορών για τις λέξεις-κλειδιά.
💡 Συμβουλή: Ο όγκος αναζήτησης από μόνος του δεν πρέπει να υπαγορεύει την προτεραιότητα. Ισορροπήστε τις μετρήσεις όγκου με τη συνάφεια και την πρόθεση.

Μέτρηση της δυσκολίας λέξης-κλειδί

Τώρα που εντοπίσατε λέξεις-κλειδιά υψηλής αξίας, το επόμενο κρίσιμο βήμα είναι η έρευνα του ανταγωνισμού. Αποφύγετε το κοινό λάθος της βελτιστοποίησης για λέξεις-κλειδιά που είναι πολύ ανταγωνιστικές για να καταταγείτε.

Η δυσκολία της λέξης κλειδί εξαρτάται από παράγοντες όπως:

  • Συνολικός αριθμός ανταγωνιστικών τομέων που κατατάσσονται καλά
  • Η συνολική δημοτικότητα ή αυθεντία του τομέα και η αυθεντία της σελίδας των ανταγωνιστών
  • Ποιότητα του υπάρχοντος περιεχομένου με κορυφαία κατάταξη
  • Αρχή συνδέσμων των κορυφαίων αποτελεσμάτων

Χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως το εργαλείο Keyword Difficulty της Moz για την ποσοτικοποίηση της δυσκολίας σε κλίμακα 1-100. Οτιδήποτε πάνω από 60 υποδηλώνει πολύ υψηλό ανταγωνισμό.

Μπορείτε επίσης να αξιολογήσετε τη δυσκολία χειροκίνητα, κάνοντας Googling στη λέξη-κλειδί και αξιολογώντας τους τομείς που κατατάσσονται στην πρώτη σελίδα. Συγκρίνετε το domain και την αυθεντία της σελίδας τους χρησιμοποιώντας το Moz ή το Ahrefs. Ελέγξτε πόσο μεγάλα είναι τα άρθρα τους, τα κοινωνικά μερίδια και τους συνδέσμους τους κ.λπ. για να αξιολογήσετε την ποιότητα.

Για παράδειγμα, για τις “υπηρεσίες συγγραφής περιεχομένου”, τα κορυφαία αποτελέσματα είναι καθιερωμένοι ιστότοποι κύρους όπως οι Scripted, ContentFly και ExpressWriters με οδηγούς 1500+ λέξεων με εκατοντάδες κοινωνικές κοινοποιήσεις. Αυτό σημαίνει υψηλό ανταγωνισμό – όχι ιδανικό για νεότερες τοποθεσίες χωρίς ισχυρούς backlinks.

Στοχεύοντας σε λέξεις-κλειδιά χαμηλού ανταγωνισμού

Η πραγματική δύναμη του SEO προέρχεται από την εύρεση “χρυσών” λέξεων-κλειδιών που έχουν υψηλή πρόθεση/αξία αναζήτησης και χαμηλή δυσκολία.

Οι τακτικές για τη στόχευσή τους περιλαμβάνουν:

  • Προσθήκη ονομάτων πόλεων σε γενικές λέξεις-κλειδιά όπως “λογιστές Cleveland” για να περιορίσετε τον ανταγωνισμό.
  • Χρησιμοποιώντας φράσεις κλειδιά μακράς ουράς με 3-5 λέξεις όπως “οικολογικά προϊόντα περιποίησης δέρματος”.
  • Εντοπισμός αναδυόμενων τάσεων και λέξεων-κλειδιών πριν αυξηθεί ο ανταγωνισμός.
  • Βελτιστοποίηση σελίδων για εμπορικές λέξεις-κλειδιά που μετατρέπονται καλά ακόμη και με μικρότερους όγκους.

Μην έχετε εμμονή μόνο με τον υψηλό όγκο αναζήτησης – οι λέξεις-κλειδιά με στόχο τη μετατροπή και με λιγότερες από 1000 μηνιαίες αναζητήσεις μπορεί να είναι ακόμα πολύ πολύτιμες, αν ο ανταγωνισμός είναι χαμηλός.

Η βελτιστοποίηση πρώτα για αυτούς τους όρους “χαμηλού κινδύνου” βοηθά στην εδραίωση της αυθεντίας σας και στη δημιουργία συνδέσμων. Στη συνέχεια, μπορείτε να στοχεύσετε σταδιακά σε όρους υψηλότερου ανταγωνισμού μόλις ο τομέας σας ισχυροποιηθεί.

Παραδείγματα βελτιστοποίησης λέξεων-κλειδιών σε πραγματικό κόσμο

Ακολουθούν τρία πραγματικά παραδείγματα βελτιστοποίησης για την αξία και τον ανταγωνισμό των λέξεων-κλειδιών:

Παράδειγμα 1: Λέξη-κλειδί-στόχος: Υγιεινές συνταγές ψωμιού μπανάνας

Αυτό έχει υψηλό όγκο αναζήτησης, καθώς το ψωμί μπανάνα είναι ένα δημοφιλές προϊόν αρτοποιίας. Η λέξη-κλειδί ταιριάζει σαφώς με την πρόθεση για υγιείς παραλλαγές. Και έχει προφανή εμπορική αξία για ένα ιστολόγιο τροφίμων με προσαρμοσμένες ιδέες συνταγών.

Δεδομένου ότι ο όρος “υγιεινές συνταγές ψωμιού μπανάνας” είναι ευρύς, ο ανταγωνισμός είναι μέτριας έντασης. Έτσι, η βελτιστοποίηση μιας σελίδας για μια έκδοση μακράς ουράς, όπως “συνταγές για ψωμί μπανάνας χωρίς γλουτένη, χωρίς παλέο”, διευκολύνει πολύ την κατάταξή της.

Παράδειγμα 2: Λέξη-κλειδί-στόχος: Υδραυλικός έκτακτης ανάγκης Λεμεσού

Ένα στιγμιότυπο οθόνης ενός ιστότοπου που κατατάσσεται υψηλά για τη λέξη-κλειδί "υδραυλικός έκτακτης ανάγκης Λεμεσού"

Αυτή η ειδική για την πόλη, εμπορική λέξη-κλειδί έχει την πρόθεση να βρει έναν υδραυλικό διαθέσιμο για επείγοντα ζητήματα στη Λεμεσό. Αν και ο όγκος είναι μικρότερος, η προσθήκη της πόλης περιορίζει σημαντικά τον ανταγωνισμό.

Μια τοπική σελίδα προορισμού στον ιστότοπο του υδραυλικού, βελτιστοποιημένη ειδικά για αυτόν τον όρο, μπορεί να καταταγεί καλά με κάποιους στοχευμένους backlinks, ακόμη και χωρίς υψηλό κύρος τομέα.

Παράδειγμα 3: Ιστοσελίδα Backpacking, Λέξη-κλειδί στόχος: Λίστα εξοπλισμού για πολυήμερη πεζοπορία

Αυτή η λέξη-κλειδί έχει μεγάλη σημασία για τους ταξιδιώτες με σακίδιο πλάτης που αναζητούν συστάσεις προϊόντων για να πακετάρουν για μακρινά ταξίδια. Όμως, όταν γίνεται έρευνα, τα κορυφαία αποτελέσματα είναι γενικές ιστοσελίδες πεζοπορίας και καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου – όχι αρκετά εξειδικευμένες ώστε να δικαιολογούν εξαιρετικά υψηλό ανταγωνισμό.

Η δημιουργία ενός εκτεταμένου οδηγού εργαλείων 3500+ λέξεων θα καθιστούσε την κατάταξη εφικτή εντός 6-12 μηνών.

Κοινά λάθη λέξεων-κλειδιών που πρέπει να αποφύγετε

Τώρα που ξέρετε πώς να αξιολογείτε την αξία και τη δυσκολία των λέξεων-κλειδιών, φροντίστε να αποφύγετε αυτά τα κοινά λάθη επιλογής λέξεων-κλειδιών:

  • Επιλογή γενικών, ευρέων λέξεων-κλειδιών με υψηλό ανταγωνισμό και μικρή πιθανότητα κατάταξης. Ελέγχετε πάντα τη δυσκολία.
  • Βελτιστοποίηση για λέξεις-κλειδιά που δεν σχετίζονται με το περιεχόμενο, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια αρνητική εμπειρία για τον χρήστη.
  • Εμμονή μόνο με τις μετρήσεις του όγκου χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η πρόθεση του αναζητητή και η συνάφεια.
  • Υποθέτοντας ότι οι κορυφαίοι ανταγωνιστές έχουν εξαιρετικά υψηλό κύρος. Ελέγξτε την πραγματική ισχύ του τομέα/της σελίδας τους.
  • Μη φιλτράρισμα των λέξεων-κλειδιών μικρής ουράς σε πιο εξειδικευμένες εκδόσεις μακράς ουράς.
  • Χρήση μόνο ενός ή δύο εργαλείων λέξεων-κλειδιών αντί πολλαπλών για μεγαλύτερη ακρίβεια δεδομένων.
  • Αποτυχία έρευνας των ιστορικών τάσεων και της ζήτησης των αναζητητών.

🗝️Key Αποσπάσματα

  • Η σωστή έρευνα λέξεων-κλειδιών περιλαμβάνει την ανάλυση τόσο της αξίας των λέξεων-κλειδιών όσο και του τρέχοντος ανταγωνισμού/δυσκολίας. Αυτό είναι το κλειδί για την επιτυχία του SEO.
  • Οι λέξεις-κλειδιά υψηλής αξίας είναι ογκομετρικές, ευθυγραμμισμένες με την πρόθεση των αναζητητών και έχουν ισχυρό εμπορικό δυναμικό.
  • Επικεντρωθείτε στα “φρούτα που κρέμονται χαμηλά” – βελτιστοποιήστε για παραλλαγές δημοφιλών λέξεων-κλειδιών με μεγαλύτερη ουρά που έχουν χαμηλότερο ανταγωνισμό.
  • Αξιολογείτε τακτικά τις τάσεις και αλλάξτε ταχύτητες για να στοχεύσετε στις αναδυόμενες λέξεις-κλειδιά με υψηλό δυναμικό πριν αυξηθεί ο ανταγωνισμός.
  • Για να ξεκλειδώσετε την πραγματική δύναμη του SEO, πρέπει να βρείτε το βέλτιστο μείγμα συνάφειας, πρόθεσης και χαμηλής δυσκολίας.

Συμπέρασμα

Εν κατακλείδι – η στρατηγική έρευνα λέξεων-κλειδιών αποτελεί θεμελιώδη πυλώνα του αποτελεσματικού SEO εντός και εκτός σελίδας. Η εύρεση ανεκμετάλλευτων λέξεων-κλειδιών που προσφέρουν πραγματικά πολύτιμη κυκλοφορία απαιτεί ανάλυση πολύ περισσότερων από τον όγκο αναζήτησης και μόνο.

Αφιερώστε χρόνο στην έρευνα τόσο της αξίας των λέξεων-κλειδιών όσο και του ανταγωνισμού για να εντοπίσετε τις καλύτερες ευκαιρίες SEO. Αυτό θα σας επιτρέψει να χτίσετε δυναμική πρώτα με στόχους που είναι πιο εύκολοι στην κατάταξη, πριν προχωρήσετε αργότερα σε πιο ανταγωνιστικές λέξεις-κλειδιά. Με τις σωστές λέξεις-κλειδιά, έχετε τη δύναμη να αυξήσετε δραματικά την ορατότητα και την οργανική ανάπτυξη του ιστότοπού σας.

Τώρα βγείτε εκεί έξω και ανακαλύψτε τους πολύτιμους λίθους των λέξεων-κλειδιών σας! Οι ανταμοιβές περιμένουν.

Leave a Reply